יום חמישי, 13 בנובמבר 2014

מרק עוף

מרק עוף, הכי בית שיכול להיות
ואני מניחה שכל בית יש לו את הוריאציה שלו,
גם את המתכון הזה  למדתי מאמא שלי
שהכינה מרק מצויין מבלי להשתמש באבקות מרק למינהן
והתאפקתי מלשנות
הנה עוד חתיכת מסורת...
אם אודה על האמת אני כן מתפתה לשדרג את שאריות המרק
לטעמים אחרים,אבל זה כבר למתקדמים.

מרק עוף בסיר קטן -זה לא זה
כדי שיהיה טעים הוא צריך להכיל מכל טוב הארץ
אני מתחילה בגרונות הודו, עצמות וכנפיים של עוף
אני מעדיפה לבשל את העוף עם העור 
זה מוסיף לטעם שלו ותמיד אפשר להסיר את השומן העודף
לעיתים מוסיפה גם כמה עצמות בקר.
כשאני מתכננת להכין מרק עוף אני מזמינה בקצביה עופות מפורקים
כך אני מרוויחה לי את העצמות והכנפיים למרק
חזה העוף והכרעיים מנוצלים למתכונים אחרים.
כי מה לעשות, עוף מכובס לא כל כך הולך אצלנו
ומסתבר שעם בשר הודו גם מקבלים מרק עשיר וטעים.
ירקות שורש וירקות ירוקים בשפע
כי הם עיקר הטעם
ושאר ירקות שכולם אוהבים לאכול




רכיבים: (20 מנות)

עצמות גב וכנפיים מ- 4 עופות
2 גרונות הודו
1 כנף הודו
2 עצמות בקר

1 בצל

5 גזרים קלופים וחתוכים לאורכם
3 שורש פטרוזיליה קלופים וחצויים לאורכם
1 שורש סלרי קלוף וחתוך ל- 2
2 יח' כרישה
5-6 גבעולי סלרי עלים
צרור פטרוזיליה
חצי צרור שמיר
2 קישואים פרוסים
3 שיני שום חצויות לאורכם
רבע כרוב לבן
כמה פרחי כרובית 

1 גזר קטן קלוף ומגורר דק

תיבול: 2-3 עלי דפנה
          רבע כף גרגרי פלפל שחור
          חצי כפית ג'ינג'ר
          1 כף גדושה אבקת מרק עוף
          מלח

אופן ההכנה:

חוצים את הבצל ומטגנים בטיפה שמן להשחמה


מוסיפים את העצמות ושאר הבשר שהוכן וכן חלק נכבד מהירוקים









מוסיפים 15 כוסות מים





מביאים לרתיחה,
מקפים את המרק מיד עם התחלת הרתיחה
מוסיפים את התבלינים


מנמיכים את הלהבה וממשיכים לבשל על אש קטנה כשעה וחצי
כעת ניתן להתחיל להוסיף את הירקות


מהקשה אל הרך, כך שמתחילים עם הגזר , שורש פטרוזיליה וסלרי שישהו בסיר לפחות שעה
ואת הקישוא והכרובית מוסיפים לבישול יחסית קצר כ- 30 דקות
מתקנים תיבול
מוסיפים עוד גבעולי פטרוזיליה
מוסיפים את הגזר המגורר לחצי השעה האחרונה של הבישול
הגזר הזה יתן צבע יפה למרק


ממשיכים לבשל עד שהירקות רכים, אבל לא מתפוררים.
לא צריך לזרז מרק עוף, 3 שעות זה לא הרבה זמן

כשהמרק מוכן "מפרקים" את הסיר
מוציאים את הירקות לצלחת הגשה ואת העצמות
מסננים את המרק ומגישים.



כך  אני מגישה מרק עוף בערב יום כיפור

אך בכל זמן אחר המרק מקבל חיזוק עם שום כתוש ופרוסות קבנוס

שאני מוסיפה לאחר הפרדת המרק מהעוף והירקות

כך למדתי מחמותי וככה אוהבים אצלנו.

מרק עוף קצת אחרת

מפה לשם מסתבר שאין פרות קדושות וכשראיתי מה עומר מילר

עשה עם מרק העוף שהכין, רציתי גם:

בסה"כ המתכון סטנדרטי, אבל היות ומגישים את המרק עם פיסות עוף

בחרתי לבשל עם כרעיים ולא עם גרונות הודו.

כשהמרק מוכן מוציאים את נתחי העוף, מפרקים לרצועות ארוכות , טוחנים את כל הירקות

שבסיר המרק ומחזירים לסיר את רצועות העוף

איזה כיף זה לא נשארים ירקות מיותמים שאף אחד לא רוצה לאכול

מבשלים פסטה פרפדלה ומגישים ככה:




שידרוג מס- 2 

כשראיתי כי טוב ואני יכולה להכניס שינויים במרק העוף
המשכתי לחפש רעיונות לשידרוג המרק, כי כשמכינים סיר גדול
תמיד יוצא לי להקפיא כמה מנות ואין כיף יותר גדול מלאכול 
מרק משודרג.

הפעם בזמן שהפשרתי את המרק

צימצמתי בסיר 1/2 כוס יין לבן חצי יבש
אליו הוספתי 1 בצל חתוך לקוביות קטנות
 2 גזרים חתוכים לקוביות קטנטנות
2 גבעולי סלרי חתוכים לקוביות קטנות
1/2 כוס אפונה קפואה
עלים מגבעול סלרי
גבעולי שמיר ופטרוזיליה קצוצים
רצועות דקות מחזה עוף (אופציונאלי)
לאידוי על אש נמוכה עד שמתרכך קלות
תוך כדי גם הוספתי מים כדי שהירקות לא יצרבו אלא יתאדו
כשהירקות מוכנים
הוספתי 2 כפות קמח, עירבבתי כך שהקמח ספח את הנוזלים שבסיר
הוספתי את המרק שהפשיר (3 כוסות מרק)
הבאתי לרתיחה, תיקנתי תיבול
הוספתי עוד ירוקים טריים קצוצים וחיכיתי להסמכה קלה
לבסוף הוספתי 1/2 כוס קרם קוקוס.




 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה