יום חמישי, 6 בנובמבר 2014

צלי פפריקאש עיקרית מהמטבח ההונגרי

אני חושבת שעל הצלי הזה אפשר לומר שהוא צלי הבית שלנו
צלי הונגרי אמיתי
למדתי להכין מאמא שלי
אני לא משנה כלום במתכון הזה
הוא נהדר
קצת מסורת הרי מוכרחים,לא?



וכך מכינים אותו:

רכיבים:

4 כרעיים מפורקים לשוק וירך 
2 בצלים קצוצים 
1/2 פלפל אדום קצוץ
2 כפיות שום כתוש
חצי חבילה פטרוזיליה קצוצה, לקצוץ בנפרד את הגבעולים
מלח
2 כפות פפריקה
רבע כפית פלפל שחור
1 כף אבקת מרק פטריות (אופציונאלי)


אופן הכנה:

לטגן במעט שמן את הבצל הקצוץ
 להוסיף לבצל את הפלפל האדום ולהמשיך בטיגון עוד כמה דקות 
להוסיף את נתחי העוף לכסות ולאדות כ- 10 דקות 
לתבל בשום כתוש
גבעולי פטרוזיליה קצוצים
מלח,פפריקה מתוקה ופלפל שחור 

לבשל על אש קטנה,אין צורך להוסיף נוזלים 
מבשלים כשעה ורבע עד שעה וחצי 
כדאי לטעום ולתקן טעמים, לפעמים תוספת שום, למי שאוהב
בשלב זה הסיר מלא ברוטב, 
אני אוהבת להסמיך בכף אבקת מרק פטריות שאני מערבבת במים 

פטרוזיליה טריה קצוצה בשלב זה גם מוסיפה המון 

מה חשוב להקפיד:

לבשל בסיר רחב כך שכל נתחי העוף יונחו בשכבה אחת
ולא זה על גבי זה.





מסתבר שבקלות רבה ניתן להכין פפריקאש גם מנתחי פרגית










והתוספת הכי הכי היא נוקדלי




בצקניות 

הפוסט לא יהיה מושלם אם לא אזכיר את תוספת הירק שהכי הולכת עם הצלי הזה

כרובית בפרורי לחם

מפרקים ראש כרובית לפרחים לא גדולים

מבשלים במים עם מלח וגם כמה כפיות אבקת מרק בטעם עוף

עד שהכרובית מתרככת,אבל לא יותר מידיי

מסננים.

במחבת יוצקים 2-3 כפות שמן

מוסיפים 1 כוס פרורי לחם פשוטים

מעט מלח

ומתחילים להשחים את הפירורים

כשהפרורים שזופים מניחים עליהם את פרחי הכרובית

בערבוב עדין כך שהפרחים יכוסו בפרורים





וסלט מלפפונים זה MUST
הכי הונגרי שיש!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה