יום רביעי, 28 בדצמבר 2016

מתכוננים לחנוכה - קיגל תפוחי אדמה טוץ'

בתור בשלנית הבית אני משתדלת לא לחזור על מתכונים
ולחדש עד כמה שאפשר
בייחוד לבני המשפחה שאני נהנית לחשוף לטעמים חדשים
למרות זאת יש כמה קבועים שחוזרים על עצמם לשמחת כולם.
לרוב זה קורה בחגים וזמנים לששון
בחנוכה למשל לפני כמה שנים הכנתי קיגל תפו"א מיוחד -טוץ'
זהו קיגל תפוחי אדמה של יוצאי בוקובינה שמכינים לכבוד החנוכה.
יעלה מתפוז הביאה את המתכון שמשלב לחם ותפוחי אדמה באותו מתכון
מה כבר יכול להיות רע?
כצפוי - החבורה התלהבה,
המתכון סומן 
וכך אני חוזרת עליו מידי שבת חנוכה, סוג של מסורת? 
אולי
הקיגל מסתדר נהדר עם מנה עיקרית עתירת רוטב
ואני מניחה שגם כארוחה קלה עם סלט 



2 תבניות אינגליש קייק (השתמשתי באינגליש קייק אחת רגילה ועוד אחת רחבה יותר)

רכיבים:

 6 תפו"א בינוניים מגוררים דק
בצל קטן מאוד מרוסק
שלוש ורבע כוסות קמח רגיל
חצי כוס מים פושרים
1/2 1 כפות שמרים יבשים
 1 כפית סוכר
 2 ביצים גדולות
שליש כוס שמן רגיל
מלח ופלפל שחור

אופן ההכנה:

שמים בקערית חצי כוס קמח, את המים, הסוכר ואת השמרים
 ומניחים לתסוס כרבע שעה או מעט יותר.



מערבבים את תפו"א והבצל, מוסיפים מלח ופלפל,
את השמן והביצים וחלק מהקמח.
אחרי שהשמרים תססו, מוסיפים אותם לתערובת תפו"א.
מערבבים ולשים, תוך הוספת כל הקמח שנותר.



משמנים את התבניות, מניחים את הבצק בתבנית ומכסים להתפחה.
הבצק צריך להכפיל את נפחו. לפני שאופים,


כדאי לצפות את פני הבצק בחלמון או אפילו במעט שמן.
מכניסים לתנור קר, 
, מדליקים לחום של כ-160 מעלות לכשעה, אופים עד שמשחים, יותר מלחם.




* אני בפעם הבאה שאכין את המתכון אטגן את הבצל...נראה לי שזה ייצא יותר טעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה